O czym warto pamiętać przed wizytą

Myślisz o skorzystaniu z pomocy psychologicznej w naszym Centrum? Serdecznie Cię zapraszamy. Postaramy Ci się pomóc, mając na uwadze zarówno Twój komfort i poufność spraw nam powierzanych. Możesz liczyć na dyskrecję. Chcemy zadbać, aby nasza pomoc była efektywna. Aby tak się stało, poniżej znajdziesz kilka wskazówek.

  • Na kolejne wizyty zapisuj się do tego samego psychologa. Jeśli każde spotkanie odbywasz z inną osobą, to za każdym razem zaczynacie pracę nad Twoimi sprawami od początku. Psycholog musi najpierw Cię poznać.
  • Jeśli wcześniej korzystałeś z pomocy psychologa lub psychiatry, to warto, abyś o tym wspomniał/wspomniała podczas konsultacji w naszym Centrum. Podobnie jeśli przyjmujesz stale jakieś leki, masz problemy z alkoholem lub narkotykami – jest to ważna informacja, która pomoże nam ocenić jak skutecznie możemy Ci pomóc.
  • Ponieważ Twój kontakt z psychologiem jest kwestią poufną, nie jest dobrze, jeśli z pomocy tego samego psychologa korzystasz Ty i Twój/Twoja partner/partnerka, lub Ty i członek rodziny, albo najbliższy przyjaciel.
  • Przed spotkaniem spróbuj pomyśleć,  jakiej pomocy od nas oczekujesz. Jeśli jednak nie potrafisz sformułować celu spotkania, nie martw się. Wspólnie się nad tym zastanowimy.

Oferujemy krótkoterminowe wsparcie psychologiczne (od jednej do kilku konsultacji indywidualnych).  Centrum Pomocy Psychologicznej UW nie jest jednak ośrodkiem interwencji kryzysowej. Staramy się pomóc w kryzysowych sytuacjach, ale nasze możliwości bywają ograniczone. Jeśli potrzebujesz szybkiej pomocy, skontaktuj się z ośrodkami, których listę umieściliśmy na naszej stronie internetowej. Nie prowadzimy też długoterminowej psychoterapii. Oferujemy krótkoterminowe wsparcie psychologiczne, od jednej do kilku konsultacji indywidualnych. 

Nie czekaj do momentu, w którym będziesz się bardzo źle czuł. Niektórzy myślą: nie pójdę do psychologa, bo nie jestem ze mną aż tak źle. Wszyscy wiemy, że lepiej zapobiegać problemom, niż pozwolić, aby one narastały.  Zapraszamy więc do kontaktu z nami – więcej informacji na temat zapisów.

 

E-konsultacje: wskazówki

Psychologiczne sesje online wymagają od uczestników relacji terapeutycznej innych przygotowań niż spotkania w gabinecie, aby zapewnić poufność, dyskrecję, poczucie bezpieczeństwa i skupienie na zgłaszanej sprawie. Zamieszczamy tu kilka wskazówek, które pozwolą Ci zadbać o komfort i jakość kontaktu, a w rezultacie bez zakłóceń i w atmosferze zaufania porozmawiać o Twoim problemie. Rozumiemy, że możesz mieć trudności w przygotowaniu się do e-konsultacji w zalecany tutaj sposób. Niech to Cię nie powstrzymuje przed kontaktem z nami. Będziemy wspólnie szukali rozwiązań. Do zobaczenia online!

  1. Postaraj się znaleźć pomieszczenie, w którym nie będą Ci przeszkadzać czynniki zewnętrzne ani inne osoby.
  2. Sprawdź, czy dźwięk i obraz w Twoim urządzeniu działają prawidłowo.
  3. Komputer, laptop, tablet, smartfon ustaw nieruchomo na stabilnym podłożu.
  4. Zadbaj o to, aby kamera była na wysokości linii oczu albo nieco wyżej.
  5. Postaraj się umieścić ekran w pewnej odległości od twarzy, aby uniknąć efektu zbliżenia.
  6. Przyjmij wygodną, stabilną pozycję ciała, najlepiej na siedząco.
  7. Zadbaj o punktualne rozpoczęcie sesji. 

 

Jak się zapisać? Więcej informacji >>

Krótka rozmowa wspierająca online, bez wcześniejszego zapisu – więcej informacji >>